SKRIVET: 2011-07-22, kl 15:45:50 | PUBLICERAT I: Allmänt

uppsala,stockholm,åland!!!

Hejsan bloggen!
Jag har varit på semester i en vecka i Uppsala och lånat Majas lägenhet där. Sen var vi i Stockholm en dag och gick runt i gamla stan och kollat lite :) sen åt vi pizza där och pappa fick en med typ bara bröd!!! Sen var vi en sveng på åland oxå! här kommer lite kort!
uppsala slott!

kaktus!

nu är vi inne i ett rum på museeumet gustavianium i uppsala!
här inne har blivande sjuksköterskor sin första utbildningsdag
för i det här rummet har man nämligen disikerat människor för
länge sen. man disikerade bara döda personer och det var oftast
fångar som hade fått dötts straff. personer betalade pengar för
att komma och titta och färgen på vägarna var för att det inte
skulle synas om studenterna spydde. för det gjorde dem såklart!
innan man kom in i rummet fanns det burkar med innlagda
kroppsdelar från en människa. jag tycker att det är väldigt
äckligt! tur att det inte händer längre!

stockholms slott!

det här är en båt som heter bouty.den användes till
inspelningarna av parates of the caribean och nu ligger den
vid hamnen i stockholm så att turister kan komma och kolla
på den!

här klättrade jag upp på en mur som jag sedan såg att jag
inte fick klättra på! på Åland!

opps!

en mås!

ha det bäst// klara♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: