SKRIVET: 2011-09-06, kl 16:29:33 | PUBLICERAT I: Allmänt

Vidablick mm.... :)

Hej bloggen! ♥
I helgen var jag på första lägret med årets äventyrskonfirmander på vidablick som ligger en bit utanför Jönköping. Där kan man b.l.a göra olika samarbetsövningar i små grupper och utmana sig själv i olika höghöjdsbanor t.ex. gå på en vajer 10 meter upp i luufet och sedan ta ett steg bakåt och falla fritt några meter, eller klättra upp på en uppåt stående stock 9 meter och ställa sig på den längst upp,och sedan ska man kasta sig själv framåt och slå till en säck som hänger ca. 2,5 meter ut från stocken som för övrigt är väldigt vinglig. Jag gjorde b.la en hinderbana uppe i luften. då skulle man först gå på en vajer och sedan en planka som lutade åt ena hållet, efter det var det en lång vajer och när man var i mitten av den var man hela 16 meter över marken och balanserade för att inte ramla, efter den skulle man klättra i ett stort nät över till en platt form som satt fast i ett träd, där kom det läskigast på hela banan för från den plattformen som jag stog på skulle jag hoppa ca.2 meter över till nästa platt form i nästa träd och sedan gå på små stubbar som vinglade och satt fast i en vajer. Men jag gjorde ju allt eftersom jag tog mig igenom banan. P.s jag klarade också av att ta mig hela vägen upp på den 13 meter höga klätterväggen, och jag märkte inte ens hur högt upp jag var förän jag var ända uppe och kollade ner. I går var det segt att gå upp och veta att jag skulle till skolan men det gick ändå bra för att vi har sovmorgon på Måndagar, enligt shemat så började vi 10.15 och då gick jag till skolan och självklart hade jag inte tänkt på att logga in på skolans hemsida på helgen. Om jag hade gjort det så hade jag också vetat att vi skulle vara i skolan klockan 9.30 och ha med oss 100:- för att få våra skåp,men det visste jag ju självklart inte så jag fick skåpet idag isstället. :) Nu är jag hemma men jag pratade just i telefon med min kusin Alica och hon är på väg hit nu så jag tänkte jag skulle gå och möta henne! :) skriver mera en annan dag ♥
Ha det bäst// klara



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: