SKRIVET: 2012-01-23, kl 12:49:15 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ledarhelg

Hej, Idag är det den 23 Januari och det har nästan gått en månad på året redan. Nu är det måndag och jag sitter i skolan igen. I helgen har jag vart på ledarutbildning i sparlösa med alla konfirmandledare. Vi diskuterade massa, och lekte lekar, sov och åt en massa mat. Vi va där från lördag till söndag och vi diskuterade även en del om idre lägret som är om 3 veckor. Då åker vi ut i backarna igen! :D
Det kom en kille från stockholm som skulle hålla i en del av utbildningen, för han gjorde sin praktik här. Och det är ju lite jobbigt att jag automatiskt börjar prata någon blandning av dialekter så fort det kommer någon som inte pratar västgötska....dessutom brukar min blandade dialekt inte låta så bra... Det kom även några spanska tjejer och hälsade på, dem skulle vara i sverige i två veckor, och jag tror att dem tyckte vi var lite konstiga, för dem förstog inte leken som vi skulle leka, och när alla började hoppa omkring i rummet och sjunga " here I go on my pony, here I ride on my big, fat ponny, here I go on my pony...this is how I ride" så kan jag förstå att dem började undra.....
Sen va det dax att ta bussen tillbaka till Lidköping igen, och där samlades vi i Mariakyrkan och åt hemmagjord lasange, och glass och träffade alla konfirmander. Efter konfirmandträffen åkte jag hem igen, och nu sitter jag här igen. Om en stund är det dax för religionslektion så nu måste jag avsluta, men jag skriver mer en annan dag ♥ HA DET BÄST// Klara



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: