SKRIVET: 2011-09-02, kl 15:12:19 | PUBLICERAT I: Allmänt

Nu har man cyklat längs Göta kanal då!!!!

Hej bloggen!
Nu har jag just kommit hem från ett läger med klassen :)
I Onsdags tog vi tåget till Lyrestad, och därifrån cyklade vi längs med göta kanal till ett ställe som heter Tåtorp, där vi tältade i spöregnet! På kvällen när alla var ganska trötta kokade vi potatis på stormköken och grillade lax vid elden, det var mysigt, och mycket,mycket gott efter en hel cykeldag.På Torsdagen fortsatte cykelfärden med många jobbiga branta och långa uppförsbackar mot Karlsborgs camping och väl där slog vi upp tälten igen.Nu har vi allt som allt lyckats cykla 7 mil,och nu kunde man äntligen ta en dusch! På kvällen lekte vi lekar och lärde känna varandra lite mera. och idag ( fredag) gick vi upp klockan 8 och hade en timme på oss att äta frukost och packa ihop tälten och all packning sen var vi uppe på cyklarna igen för att hinna gå på en äventyrs guidning inne på Karlsborgs fästning,och efter det cyklade vi allihopa in till centrum i Karlsborg och åt Thai mat på restaurangen Sanny Thai! Efter allt detta var alla väldigt trötta när vi packade in cyklar och väskor och tog bussen mot resecentrum i Lidköping! :)
Nu är jag hemma och det bara att lada om inför morgon dagen, då jag ska åka på nästa läger tillsammands med den nya äventyrs-konfirmand gruppen och alla härliga ledare ner till Vidablick utanför Falköping! Jag skriver mera om detta efter lägret ♥